Vi var 4 st från våran klubb Stefan , Tobias , Therese som dock tävlade för Skogen än så länge och så jag som åkte på en träningstävling på Ginkalunda gård i Kinna , en fantastisk gård och underbar "John Bauer " skog över 40 mål och bara Röd och Blå påle .Å det fanns verkligen Troll och Tomtar i skogen :) jag skulle skjuta för först gången på Blå Påle , ja det var verkligen HJÄLP ... Men med blandade känslor försökte jag tänka att det bara är en träning ,,, gick så där bra kan jag säja ... många hjärnspöken med bland annat frasen "jag kan inte " dök upp sissodär en miljon gånger . Väl där så var inte mina nerver helt snälla mot mej så nivån på ilska var nära , Stefan den stackaren försökte vara lite rolig men det slutade med att jag bad honom gå och Ellinor från BS Gothia sa till honom skrattande" låt henne vara" :) Ja jag är inte att leka med när jag är på det humöret . Men ja sen kom inskjutningen och vad händer jo jag missar målen och även på det avstånd jag normalt sätter utan problem . Men som tur är så har jag världens bästa person i min närhet nämligen Stefan , han såg på mej att " nu kliver jag in " och ja som vanligt så får han mej att börja tänka innan tårarna flödar över och det han säjer är såååå viktigt att höra " Du är bättre än du tror och du kan detta " å men dom orden med mig så startar vi med att få åka fyrhjuling till våran mål :) sicken lyx ..... Patrullen jag fick gå med gick Peter och Raimo från BS Gothia och Conny från SOB och Jan våran äldsta herre från Skallsjö och ja som stefan sa " när du går ut nu så kommer du skratta och ha skoj " och ja många goa skratt blev det :) Jag är nöjd över min insats och visst jag sköt bort 4 pilar så det var bara att beställa nya så jag har rätt antal till SM som går helgen 14-16 augusti då vi är 3 skyttar som åker , Jag , Stefan och Tobias . Men då ska jag skjuta på mitt avstånd :) Men att få åka iväg så här ger en massa erfarenheter och massa att ta med sig och alla är så snälla och man känner sig verkligen trygg som nybörjare ( vet inte om man får kalla sig det efter 2 år ) och ju fler tävlingar man är ute på ju fler personer lär man sig känna :) vilket är jätte roligt . Så med den erfarenheten rikare så laddar jag för SM både Fysiskt och Mentalt och så hoppas jag att mina nerver håller sig i styr :)

Kommentera

Publiceras ej