Från dag 1 när jag bestämde mej att lägga tävlingsäsongen på hyllan så har jag gått från klarhet till klarhet Mitt skytte har sakta blivit mycket stabilare och jag vågar äntligen tro på mej själv . Men jag inser att jag måste nog förändra mitt skytte , jag är inte helt nöjd så jag ska prova en kortare stock men med mina lemmar och en kortare sträng . Kanske kan jag få till mera kraft i min båge med hjälp av detta . Eftersom jag ändå inte ska tävla mer en Jakt SM så ska jag nu under sommaren lägga krut på att se om det hjälper . Ger det mej det resultatet jag vill så blir det att köpa en ny stock och sen får min underbara strängmakare göra nya strängar till mej :) Tyvärr så tappar jag mycket av den sociala biten när jag inte är ute och tävlar och jag känner mej rätt frustrerad över det men jag har gett mej FAN på att nästa år är mitt år . All den tid jag lägger på att träna ska ge mej det jag behöver . En mental bit är att komma över min GS och som jag känner idag så är jag på god väg men det gäller att jobba hela tiden med det , och där känner jag att ibland önskar jag att jag hade mera tid till att träna . Och där saknar jag en tränare ! En tränare som jag kan gå till 1 gång i veckan där vi jobbar på dom detaljer som jag behöver träna på sen så jobbar jag själv resten av veckan . Men vart finner man den personen ? Det verkar som om bågskyttevärlden inte har den tillgången, vilket är synd . Vi har inga renodlade tränare inom bågskyttet , kanske dags att man ser över det . Fast nu är jag fast i att jobba kväll denna helgen så varken idag eller i morgon kan jag lägga tid på mitt skytte . Jag får nöja mej att läsa om alla andra som är ute och tävlar och har det trevligt i skogen :) Jag har ett mål ..... och en vacker dag så kommer det att hända :) Kram alla där ute i skogarna :)

Kommentera

Publiceras ej