Ja jag vet att man inte ska prata om att man inte mår psykiskt bra , för det är tabu men jag väljer att göra det ändå men väljer att inte lägga ut detta på FB utan låter detta ligga här . Jo jag har Posttraumatisk Stresssyndrom men kognetiva störningar Japp det är min diagnos . Jag fick den 2005 då jag kolappsade på Apoteket . Jag hade sky höga nivåer av det absolut farligaste stresshormonet Kortisol som faktiskt tar död på hjärnceller . Jag togs hand om med en gång och fick börja samtalsterapi med en gång .. Jag har i alla dessa år kämpat med detta och jag har kunnat hålla detta i schack i alla dessa år till NU,,, enligt läkaren och psykologen så det jag just har gått igenom så är detta toppen av ett isberg ... det tragiska i alla detta är att jag även har svårt att skjuta , det går inte överhuvudtaget . allt blir en gröt och min kropp reagerar med att blockera sig vilket gör att jag inte kan fullfölja min skjutning . Tyvärr så förstår inte någon hur jävla jobbigt det är att inte kunna . Jag kan inte skjuta helt enkelt ....... Jag ska börja KBT så hoppas jag att jag står i Falun den 6-7 Februari starkar en någonsin men just nu måste jag bara ta en skjutning i taget och överleva den utan panikångest :) Jag hoppas att en dag kunna gå ut med att man faktsitk kan må dåligt utan att bli i fråga satt eller annat ...

Kommentera

Publiceras ej